Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, Çeşme’nin, Bodrum’un kıyılardaki turizm destinasyonlarının çok pahalı olduğu algısının hızlı bir şekilde yayıldığına dikkat çekti.
Demir, ÇEŞTOB olarak, enflasyona rağmen fiyatların makul seviyelere gelmesi için uğraş verdiklerini belirtti.
Çeşme’nin 9 günlük Kurban Bayramı tatilini dolu dolu geçirdiğini belirten ÇEŞTOB Başkanı Demir, şu bilgileri verdi:
Bütün otellerimiz Çeşme’de, 9 günlük tatilin neredeyse 5 gününü dolu dolu geçirdi. Çeşme sokakları, Kurban Bayramında 1 milyona yakın misafiri ağırladı. Plajlarımız, beachlerimiz, sokaklarımız doluydu ama bayram sonunda turizmde bir sakinlik yaşadık. Bunu bekliyorduk. O sakinliği geçirdik.
“Asıl sezon temmuzda başladı”
Her dönem olduğu gibi yüksek sezonumuz temmuzun ilk haftasında başladı ve rezervasyonlarımızda yükselme gördük. Bu yükselmenin iç turizmde değil, daha çok dış turizmden geldiğini takip etmeye başladık. Bilindiği gibi bir ekonomik kriz var. Dolayısıyla ekonomik kriz ister istemez iç turizmdeki hareketi daralttı.
“Ekonomimizde olumsuzluklar olsa da Çeşme turizminde yine dolulukları görüyoruz”
Çeşme olarak Haziran ayını yüzde 50-60 dolulukla geçirdiklerini ifade eden Demir, turizm hareketliliğini şöyle anlattı:
Ama temmuzun ilk haftası ile birlikte bu doluluk yüzde 70-80’e ilerledi. Bu hafta sonuna baktığımızda, otellerimizde neredeyse yer kalmadı. Restoran ve beachlerdeki rezervasyonlar dolma noktasına geldi. Her ne kadar turizmde, iç turizmde ve ekonomimizde olumsuzluklar olsa da Çeşme turizminde yine dolulukları görüyoruz. Önümüzdeki günlerde de dolulukları yaşıyor olacağız.
“Ağustosun sonuna kadar Çeşme turizminde ciddi bir hareketlilik bekliyoruz”
EURO 2024 nedeniyle, özellikle Orta Avrupa’dan gelecek misafirlerin tatillerini ertelediklerini vurgulayan Demir, şöyle konuştu:
Ama özellikle Edirne gümrük kapısından güzel haberler alıyoruz. Giriş kapısında ciddi kuyrukların oluştuğu, 2-3 gündür çok sayıda Türk misafirin Türkiye’ye giriş yapmakta olduğu ile ilgili fotoğraflar geldi. Temmuzun 12′!sinden itibaren ağustosun sonuna kadar Çeşme turizminde ciddi bir hareketlilik bekliyoruz. Yüzde 100 olmasa da yüzde 80-90 doluluklarla ağustosun sonuna kadar gidebileceğimizi düşünüyoruz.
“Çeşme, Alaçatı bomboş değil, bomboş olmadı, olmayacak”
Son günlerde sosyal medya sayfalarında “Alaçatı sokakları bomboş, plajlar bomboş” diye paylaşımlar gördüklerini söyleyen ÇEŞTOB Başkanı Demir, bu sözlerin gerçeği yansıtmadığını ifade ederek şöyle konuştu:
Bunu yadırgıyoruz. Bomboş değiliz. Evet, sakin olabilir. Geçmiş yıllara göre daha az misafirimiz olabilir, ama kesinlikle hiçbir şekilde Alaçatı sokakları boş değil. Özellikle akşam saatlerinde dopdolu. Geçtiğimiz günlerde Alaçatı’yı ziyaret edeyim dedim. Hacı Memiş’e gidemeden geri döndüm.
“Alaçatı’da adım atacak yer yok”
Çünkü adım atacak yer yoktu. Ama öğle saatlerinde Alaçatı’yı gezmeye kalkarsanız, zaten taş binalar, sıcaklık 36 derece, o saatlerde Alaçatı sokaklarının dolu olmasını hiçbirimiz beklemeyiz. Plajların dolu olmasını bekleriz. Dolayısıyla Çeşme, Alaçatı bomboş değil, bomboş olmadı, inşallah olmayacak. Biz, Çeşme’de turizmi en güzel şekilde yaşatmak için uğraş veriyoruz.
“Turizm destinasyonlarını lekelememek lazım”
“‘Çeşme çok pahalı’ deniyor. Bu algı hızlı bir şekilde yayıldı. Özellikle son haftalarda, bazı sosyal medya platformlarında bunu sıklıkla görmeye başladık” diye belirten ÇEŞTOB Başkanı Demir, şöyle konuştu:
Çeşme turizmine, Bodrum’a ve kıyılardaki tüm turizm destinasyonlarına leke atılıyor. Böyle olmasını istemiyoruz. Bu beldeler, hem iç turizmin, hem dış turizmin en güzel tatil beldeleridir. Buraları lekelememiz lazım. Buraları yaşatmamız lazım. Turizm destinasyonlarında, şehir destinasyonlarının bir tık üzerinde fiyatlandırmalar olabilir. Ama turizm beldelerine, ‘Çok kazık, her şey çok pahalı’ demek yanlış olur. Bir top dondurmanın 40 lira, 100 lira olduğu konuşuluyor.
“40 liraya da 100 liraya da dondurma var”
Gelen misafirlerimiz 40 liralık dondurmayı da, 100 liralık dondurmayı da görüyor. Serbest piyasa şartlarında, daha uygun fiyatlı yerlerden alışveriş yapılabilir. Zaten ÇEŞTOB olarak, enflasyona rağmen fiyatların makul seviyelere gelmesi için uğraş veriyoruz. Bu pahalılığın nedenleri herkesçe malum. Türkiye’de, özellikle enflasyon, gizli enflasyonu üst üste koyduğumuzda ciddi bir fiyat aralığı görüyoruz. Bu fiyat aralıkları da ister istemez fiyatlara yansıyor. Fırsatçılar yok mu? Tabii ki var. Biz de tüketici olarak fırsatçılarla mücadele ediyoruz.
“Türkiye turizmi de Çeşme’de turizm hareketliliği de bitmeyecek”
Türkiye turizminin de Çeşme’deki turizm hareketliliğinin de bitmeyeceğini ifade eden ÇEŞTOB Başkanı Demir, “Sonsuz kadar devam edecek. Biz de bu turizm hareketinde, en iyi standartlarda misafirlerimize hizmet etmek için Çeşme’nin mavi sularında onları ağırlamak için ve lezzet dolu Alaçatı sokaklarında gezinmelerine katkı sağlamak için elimizden geleni yapacağız.” dedi.
“Artık Yunan adaları da uyanmış”
Yunan adalarının bu sene çok moda olduğuna dikkat çeken Demir, yunan adalarına vurgu yaparak şu ifadeleri kullandı:
Biz de sık sık gidip geliyoruz. Yunan adalarının kültür yapısı ve kanunları Türkiye ile aynı değil. Yunanistan küçük bir ülke olduğu için bazı standartlar farklı uygulanıyor. Evet, plajları ücretsiz. Yeme içme konusunda geçtiğimiz aylarda daha uygunluk görüyorduk ama daha geçtiğimiz günlerde Yunan adasındaydım. Üzülerek ifade ediyorum; artık Yunan adaları da uyanmış demeyeceğim, onlar da ayaklarına sıkıyorlar, fiyatlarını güncellemişler. 40-50 euroya araba kiralarken, 100 euroya çıkmış. 8-9 euroya kalamar fiyatlandırılırken, 13 euroya yükselmiş.
“Yunan adaları da neredeyse Çeşme’nin, Bodrum’un fiyatlarına yaklaşmış”
“Geçiş noktasındayız ama yararlanamıyoruz”
Geçiş noktası olmamıza rağmen bu adalara gidenlerden yararlandığımızı sevinerek ifade etmek isterim” diyerek açıklamalarını tamamladı.
Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı (İHA)
GÜNDEM
12 Ekim 2024SPOR
12 Ekim 2024GÜNDEM
12 Ekim 2024SPOR
12 Ekim 2024SPOR
12 Ekim 2024GÜNDEM
12 Ekim 2024GÜNDEM
12 Ekim 2024